Paikallisuutiset

Oles Fast Food haastaa kansainväliset ruokajätit uusilla kasvipohjaisilla tuotteilla

Oles Fast Foodin toimitusjohtaja Joel Snellman kertoo, että kasvipohjaisten tuotteiden sarjan parissa on työskennelty yrityksessä jo pitkään.
Oles Fast Foodin toimitusjohtaja Joel Snellman kertoo, että kasvipohjaisten tuotteiden sarjan parissa on työskennelty yrityksessä jo pitkään. Kuva:

Pedersöre

Koronakriisi iski suomalaisiin ravintoloihin ja niiden alihankkijoihin kovalla kädellä viime vuonna. Pedersören Edsevössä toimivan pohjalaisen perheyrityksen Oles Fast Foodin myynti romahti yli 50% vain muutamassa viikossa.

– Selviytyäkseen yrityksen täytyi etsiä uusia tuulia liiketoimintaansa. Näin syntyi Tasty, täysin uusi kasvipohjaisten tuotteiden sarja, joka haastaa kansainväliset ruokajätit, kuvaa toimitusjohtajaJoel Snellman.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

Kasvipohjaisten tuotteiden kysyntä kasvaa tasaisesti, vaikka markkinoita ovat toistaiseksi hallinneet suuret ulkomaiset yritykset.

"Meidän on täytynyt todella uurastaa päästäksemme eroon monista lisäaineista, jotka ovat alalla niin yleisiä". Joel Snellman ToimitusjohtajaOles Fast Food

– Olimme työskennelleet jo pitkään näiden tuotteiden parissa. Uskomme, että markkinoilla on tilaa kotimaiselle vaihtoehdolle, joka on valmistettu puhtaista raaka-aineista ja joka maistuu hyvältä, Snellman näkee.

Sarjaan kuuluu kaksi tuotetta; hampurilaispihvit ja kasvispullat.

– Monia muita tuotteita suunnitellaan jo.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

Tuotteiden kehittäminen vaatii paljon työtä.

– Teimme satoja testejä ja useita matkoja ympäri Eurooppaa. Viime vuonna kaikki palapelin palaset vihdoin loksahtivat paikoilleen.

– Meidän on täytynyt todella uurastaa päästäksemme eroon monista lisäaineista, jotka ovat alalla niin yleisiä. Tasty-tuotteiden maku ja väri tulevat aivan tavallisista raaka-aineista, joita ihmisillä on keittiöissään, Joel Snellman huomauttaa.

Tasty lanseerattiin syksyllä 2020 ruokakauppoihin ja ravintoloihin ympäri maata. Vastaanotto on ollut myyntipäällikkö Fredrik Snellmanin mukaan erittäin myönteistä.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

– Joissakin kaupoissa tuote on myyty loppuun varsin nopeasti.

Katseet onkin suunnattu kotimaan markkinoiden lisäksi ulkomaille.

– Olemme tehneet joitain kokeiluja myös Ruotsissa ja Saksassa. Uskomme, että Tastylla on hyvät mahdollisuudet menestyä sekä Suomessa että kansainvälisesti.

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä