keskiviikko 24.2.2021 | 19:38
Sää nyt
°
m/s
  ° m/s
Sääsivulle »
Uutiset

Botnia Työterveydelle Avainlippu: "Kotimaisuus ja paikallisen palveluverkoston hyödyntäminen on sydämen asia"

Pentti Höri
Pe 19.2.2021 klo 10:03

Botnia Työterveys Ry:lle on myönnetty sekä Avainlippu-merkki että Yhteiskunnallinen Yritys -merkin käyttöoikeus osoituksena Suomessa tuottamalleen ja työllistämälleen palvelulle sekä liiketoiminnallisten ja yhteiskunnallisten tavoitteiden onnistuneesta yhdistämisestä.

Botnia Työterveys ry. on työterveyspalveluja lähes 400 yritykselle Pietarsaaren ja Kokkolan lähialueella tuottava yritys.

Se tarjoaa palveluja, jota tukevat työkykyä ja auttavat yritystä menestymään. Botnia Työterveys ry on perustettu vuonna 2019, mutta taustalla ovat jo vuodesta 1978 toimineet Pietarsaaren työterveysyhdistys ja Keskipohjanmaan työterveyshuolto ry. Botnia perustettiin, kun nämä kaksi toimijaa yhdistyivät.

Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Avainlippu on suomalaisten hyvin tuntema alkuperämerkki, joka kertoo suomalaisesta alkuperästä ja työllistämisestä kotimaassa.

Yhteiskunnallinen yritys -merkin voi saada yritys, joka on perustettu tuottamaan yhteiskunnallista hyvää ja joka käyttää suurimman osan voitostaan yhteiskunnallisen haasteen ratkaisemiseen. Tärkeää on myös liiketoiminnan yhteiskunnallisten vaikutusten osoittaminen ja toiminnan avoimuus.

– Botnia Työterveys on ylpeä molemmista myönnetyistä tunnustuksista. Olemme toimija, joka tarjoaa paikallista työterveyshuoltoa lähipalvelua korostaen. Yhteiskunnallisen Yritys -merkin kautta haluamme tuoda esiin paikallisuutta, vastuullisuutta ja sitä, että toimintamme perustuu kumppanuuteen asiakasyritystemme kanssa. Avainlippu taas kertoo, että kotimaisuus ja paikallisen palveluverkoston hyödyntäminen on meille sydämen asia, toteaa toimitusjohtaja Riitta Huhtala yrityksen tiedotteessa.

–Taloudellisen tulosvaatimusten sijaan Botnia Työterveys ry. keskittyy asiakkaidensa työterveyden ja hyvinvoinnin tukemiseen ja tekee yhteiskunnallisesti merkittävää työtä omalla toiminta-alueellaan, kertoo markkinointipäällikkö Niina Ollikka Suomalaisen Työn Liitosta.

#