Paikallisuutiset
Laadun tilalle maailman parasta: Pietarsaaren seutu ei kainostele imagomainonnassaan
”Pietarsaaren seutu on paikka, jossa elämä on yksinkertaista ja etäisyydet lyhyitä, verkostoja on helppo luoda, vapaa-ajan mahdollisuuksia on paljon ja luonto on aina lähellä. Täällä on myös mielenkiintoisia ja kansainvälisiä työmahdollisuuksia. Tästä olemme ylpeitä, ja siksi emme epäröi sanoa, että tämä on Maailman paras paikka.”
Näillä sanoilla alkaa Pietarsaaren seudun kehittämisyhtiö Concordian tiedote, jossa kerrotaan alueen sisääntuloteiden varsiin pystytettyjen mainostaulujen sisällön uusimisesta.
Vuodesta 2011 paikallaan olleita Täällä asuu laatu -sloganeita ollaan riisumassa ja korvaamassa iskulauseilla Maailman paras paikka. Kysy paikallisilta miksi.
Kylteistä tulee nyt yksikielisiä: osassa teksti on suomeksi ja osassa ruotsiksi.
Concordian tiedotteen mukaan tällä tavoin halutaan tavoittaa seudun asukkaat ja samalla saada tilapäiset vieraat tutustumaan seudun vahvuuksiin ja ymmärtämään, että paikkaan kannattaa jäädä lyhyemmäksi tai pitemmäksi aikaa.
Olemme yritteliäitä, kansainvälisiä ja monikielisiä.
– Jokainen Pietarsaaren seudulla asuva toimii ”parhaan paikkansa” lähettiläänä. Se paras paikka voi olla heidän lempiuimarantansa, sienipaikkansa, jalkapallokenttänsä tai miksei yrityskin, sanoo Concordian aluekehittäjä Fredrik Sandelin tiedotteessa.
– Concordia on pitkään tehnyt työtä alueen vahvuuksien kehittämiseksi. Jalostettu brändimme heijastaa myös juuri tätä: olemme yritteliäitä, kansainvälisiä ja monikielisiä. Kaikki viittaa siihen, että seutumme todellakin on "Maailman paras paikka", sanoo Pietarsaaren seudun kehittämisyhtiö Concordian toimitusjohtaja Daniela Mårtenson.
Jaakon päivien aikaan heinäkuussa Concordia järjestää jälleen Tule tänne! -rekrytointitapahtuman, joka on osoittautunut suosituksi.
Maailman parasta paikkaa tuodaan esille aiempaa näkyvämmin, kun seutua ja sen tarjoamia mahdollisuuksia markkinoidaan.