Paikallisuutiset

Cityryhmä kartoittaa kuluttajien toiveita laajalla kyselyllä: Taustalla keskustayrittäjien huoli verkkokauppojen markkinaosuuksista

Kysely lanseerataan noin 200:ssa eri some-verkostoissa. Tavoitteena on saada 7 000 vastausta asukkailta viidessä kunnassa, Pietarsaaren lisäksi Pedersörestä, Uudestakaarlepyystä, Luodosta ja Kruunupyystä.

Pietarsaari

Cityryhmä kartoittaa laajalla kyselyllä kuluttajan toiveita sekä kaupunkikeskustan myymälöiden valikoimasta että Pietarsaaren kulttuuritarjonnasta. Kyselyn ovat tilanneet kaupunkikeskustan yrittäjät.

– Keskustayrittäjät haluavat tietää muun muassa mitä liikkeiden valikoimasta puuttuu, missä ostoksia tehdään ja milloin, kuvaa toiminnanjohtajaCamilla Nyman Cityryhmästä.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

Taustalla on mm. huoli verkkokauppojen haalimista markkinaosuuksista, joka oli Suomessa 10 % luokkaa joulukuussa 2018.

– Verkkokaupat vievät markkinaosuuksia, mikä tuo haasteiden lisäksi mahdollisuuksiakin, Nyman näkee.

Kyselyllä kerätään lisäksi tietoa siitä, mitä seutukaupungin keskustalta odotetaan nyt ja mitä Pietarsaaressa halutaan tehdä tulevaisuudessa.

– Keskusta-alueen rooli ja tarve muuttuvat kun ostotavat muuttuvat, minkä vuoksi halutaan nostaa esille myös kulttuuritarjonta ja se, miten sitä voidaan kehittää.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

Kysely lanseerataan noin 200:ssa eri some-verkostoissa. Tavoitteena on saada 7 000 vastausta asukkailta viidessä kunnassa, Pietarsaaren lisäksi Pedersörestä, Uudestakaarlepyystä, Luodosta ja Kruunupyystä.

– Vastaukset tulevat kertomaan tarpeista ja odotuksista. Vastauksista voivat hyötyä monet toimijat, niin kaupan- ja palvelualan yrittäjät kuin kaupungin suunnitteluvirasto sekä kaikki me, joiden tehtävänä on markkinoida Pietarsaaren seutukaupunkia, Camilla Nyman huomauttaa.

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä