Paikallisuutiset

Cityryhmä kartoittaa kuluttajien toiveita laajalla kyselyllä: Taustalla keskustayrittäjien huoli verkkokauppojen markkinaosuuksista

Kysely lanseerataan noin 200:ssa eri some-verkostoissa. Tavoitteena on saada 7 000 vastausta asukkailta viidessä kunnassa, Pietarsaaren lisäksi Pedersörestä, Uudestakaarlepyystä, Luodosta ja Kruunupyystä.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

Pietarsaari

Cityryhmä kartoittaa laajalla kyselyllä kuluttajan toiveita sekä kaupunkikeskustan myymälöiden valikoimasta että Pietarsaaren kulttuuritarjonnasta. Kyselyn ovat tilanneet kaupunkikeskustan yrittäjät.

– Keskustayrittäjät haluavat tietää muun muassa mitä liikkeiden valikoimasta puuttuu, missä ostoksia tehdään ja milloin, kuvaa toiminnanjohtajaCamilla Nyman Cityryhmästä.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

Taustalla on mm. huoli verkkokauppojen haalimista markkinaosuuksista, joka oli Suomessa 10 % luokkaa joulukuussa 2018.

– Verkkokaupat vievät markkinaosuuksia, mikä tuo haasteiden lisäksi mahdollisuuksiakin, Nyman näkee.

Kyselyllä kerätään lisäksi tietoa siitä, mitä seutukaupungin keskustalta odotetaan nyt ja mitä Pietarsaaressa halutaan tehdä tulevaisuudessa.

– Keskusta-alueen rooli ja tarve muuttuvat kun ostotavat muuttuvat, minkä vuoksi halutaan nostaa esille myös kulttuuritarjonta ja se, miten sitä voidaan kehittää.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

Kysely lanseerataan noin 200:ssa eri some-verkostoissa. Tavoitteena on saada 7 000 vastausta asukkailta viidessä kunnassa, Pietarsaaren lisäksi Pedersörestä, Uudestakaarlepyystä, Luodosta ja Kruunupyystä.

– Vastaukset tulevat kertomaan tarpeista ja odotuksista. Vastauksista voivat hyötyä monet toimijat, niin kaupan- ja palvelualan yrittäjät kuin kaupungin suunnitteluvirasto sekä kaikki me, joiden tehtävänä on markkinoida Pietarsaaren seutukaupunkia, Camilla Nyman huomauttaa.

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä